{"id":931,"date":"2021-10-11T13:10:48","date_gmt":"2021-10-11T11:10:48","guid":{"rendered":"http:\/\/nowy-targ.test.znp.edu.pl\/?p=931"},"modified":"2021-10-11T13:31:49","modified_gmt":"2021-10-11T11:31:49","slug":"manifestacja-dosc-arogancji-i-braku-szacunku","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/nowytarg.znp.edu.pl\/manifestacja-dosc-arogancji-i-braku-szacunku\/","title":{"rendered":"Manifestacja \u201eDo\u015b\u0107 arogancji i braku szacunku!\u201d"},"content":{"rendered":"
W dniu 9 pa\u017adziernika 2021 r. przedstawiciele Oddzia\u0142u Powiatowego ZNP w Nowym Targu, uczestniczyli w manifestacji pod gmachem MEiN w Warszawie pod has\u0142em \u201eDo\u015b\u0107 arogancji i braku szacunku!\u201d. Prezes Oddzia\u0142u – Marcin Domin – mia\u0142 okazj\u0119 powiedzie\u0107 kilka s\u0142\u00f3w do zgromadzonych. (Poni\u017cej pe\u0142ny tekst wyst\u0105pienia).<\/p>\n
Dzi\u0119kujemy bardzo serdecznie wszystkim za udzia\u0142 w manifestacji!<\/p>\n
Wyst\u0105pienie podczas manifestacji pod gmachem MEiN
\nWarszawa \u2013\u00a0 9 pa\u017adziernika 2021 r.<\/p>\n
Dzie\u0144 dobry!<\/p>\n
Chcia\u0142em podzieli\u0107 si\u0119 z wami kilkoma my\u015blami.<\/p>\n
Akurat tak si\u0119 sk\u0142ada, \u017ce znajdujemy si\u0119 pomi\u0119dzy dwoma bardzo wa\u017cnymi datami dla \u015brodowiska o\u015bwiatowego.<\/p>\n
Jedna to 5 pa\u017adziernika, kiedy ca\u0142y \u015bwiat obchodzi\u0142 Dzie\u0144 Nauczyciela.<\/p>\n
A druga to 14 pa\u017adziernika, kiedy w Polsce b\u0119dziemy obchodzi\u0107 Dzie\u0144 Edukacji Narodowej.<\/p>\n
Nadarza si\u0119 zatem okazja, aby z\u0142o\u017cy\u0107 wszystkim nauczycielom i pracownikom o\u015bwiaty \u017cyczenia z okazji tych \u015bwi\u0105t.<\/p>\n
A wi\u0119c, moi drodzy, \u017cycz\u0119 wam doczekania czas\u00f3w, w kt\u00f3rych o\u015bwiata b\u0119dzie priorytetem dla rz\u0105dz\u0105cych, a wszelakie pomys\u0142y na reformy b\u0119d\u0105 faktycznie konsultowane ze \u015brodowiskiem.<\/p>\n
Czas\u00f3w, w kt\u00f3rych status zawodowy nauczyciela b\u0119dzie bardzo wysoki, a pensje na tyle du\u017ce, aby nie by\u0142o nam wstyd przyzna\u0107 si\u0119, gdzie pracujemy.<\/p>\n
Czas\u00f3w, w kt\u00f3rych edukacja b\u0119dzie doceniana przez spo\u0142ecze\u0144stwo, nauczyciel b\u0119dzie na powr\u00f3t autorytetem, a jego s\u0142owa b\u0119d\u0105 szanowane. Czas\u00f3w, w kt\u00f3rych nauczycielom si\u0119 ufa. Bez wzajemnego zaufania bowiem nic nie osi\u0105gniemy.<\/p>\n
\u017bycz\u0119, aby\u015bmy byli wolnymi, autonomicznymi nauczycielami ze stabilnym zatrudnieniem, kt\u00f3rzy do pracy chodz\u0105 z rado\u015bci\u0105 i przyjemno\u015bci\u0105 bez strachu o jutro i kolejn\u0105 bezsensown\u0105 reform\u0119. Chc\u0119, aby\u015bmy nie byli poddani presji i odg\u00f3rnym, partyjnym nakazom. Tylko wolny nauczyciel wychowa wolnego, \u015bwiadomego i zaanga\u017cowanego obywatela.<\/p>\n
\u017bycz\u0119, aby nie zamykano nam ust s\u0142owami \u2013 misja, pos\u0142annictwo czy s\u0142u\u017cba \u2013 \u00a0Chcia\u0142bym, aby bardziej dostrze\u017cono w nas profesjonalist\u00f3w, ekspert\u00f3w czy specjalist\u00f3w – i tak nas traktowano.<\/p>\n
\u017bycz\u0119 czas\u00f3w, w kt\u00f3rych w pracy dostaniemy wszystkie potrzebne narz\u0119dzia do jej wykonywania \u2013 papier, ksero, drukark\u0119, komputer \u2013 aby\u015bmy sami nie musieli za nie p\u0142aci\u0107. Czas\u00f3w, w kt\u00f3rych to w pracy b\u0119dziemy mieli miejsce na spokojne przygotowywanie si\u0119 do lekcji, czy sprawdzanie uczniowskich prac, a nie w domu, cz\u0119sto kosztem w\u0142asnej rodziny.<\/p>\n
Chcia\u0142bym tak\u017ce, aby\u015bmy nie musieli pracowa\u0107 ponad si\u0142y w trzydziestoosobowych oddzia\u0142ach na dw\u00f3ch etatach, poniewa\u017c nie ma na rynku nauczycieli naszego przedmiotu. A z drugiej strony \u017cycz\u0119, aby\u015bmy nie musieli sk\u0142ada\u0107 jednego etatu w pi\u0119ciu szko\u0142ach, je\u017cd\u017c\u0105c od jednej do drugiej z wywieszonym j\u0119zykiem, patrz\u0105c co chwila na zegarek.<\/p>\n
Chcia\u0142em jeszcze \u017cyczy\u0107 nam wszystkim, aby uzwi\u0105zkowienie w o\u015bwiacie wzros\u0142o przynajmniej o 100%. Aby by\u0142o jak najmniej \u201epasa\u017cer\u00f3w na gap\u0119\u201d, kt\u00f3rzy potrafi\u0105 tylko krytykowa\u0107, a nie chc\u0105 zaanga\u017cowa\u0107 si\u0119 w nic. Silne zwi\u0105zki zawodowe s\u0105 gwarancj\u0105 stabilnej demokracji. Musimy o tym pami\u0119ta\u0107!<\/p>\n
\u017bycz\u0119 nam nowoczesnej szko\u0142y na miar\u0119 XXI wieku, kt\u00f3ra uczy kompetencji potrzebnych we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie, a nie zasady zakuj \u2013 zdaj \u2013 zapomnij. Szko\u0142y, kt\u00f3ra jest otwarta na r\u00f3\u017cnorodno\u015b\u0107, nie boi si\u0119 jej, a raczej czerpie z niej si\u0142\u0119. Szko\u0142y, w kt\u00f3rej wszyscy jeste\u015bmy partnerami, zale\u017cy nam bowiem na tym samym \u2013 na m\u0105drym, krytycznie nastawionym do rzeczywisto\u015bci spo\u0142ecze\u0144stwie.<\/p>\n
A na koniec \u017cycz\u0119 ministra edukacji kt\u00f3ry, przepracowa\u0142 w polskiej szkole przynajmniej 10 lat. Kt\u00f3ry jest praktykiem, a nie teoretykiem, i kt\u00f3ry nie jest politykiem. Ministra, kt\u00f3ry ma otwarty umys\u0142 i nie boi si\u0119 r\u00f3\u017cnorodno\u015bci. Ministra, kt\u00f3ry s\u0142ucha rozm\u00f3wcy, nie jest arogancki, kt\u00f3ry szanuje drugiego cz\u0142owieka niezale\u017cnie od jego p\u0142ci, wyznania czy \u015bwiatopogl\u0105du. \u017bycz\u0119 ministra, kt\u00f3ry nie szczuje jednych ludzi na drugich, i kt\u00f3ry nie wyst\u0119puje na zgromadzeniach faszystowskich organizacji.<\/p>\n
\u017bycz\u0119 nam wszystkim si\u0142y i wytrwa\u0142o\u015bci!<\/p>\n
I pami\u0119tajcie – ludzi dobrej woli jest wi\u0119cej!<\/p>\n\n\t\t